ФЭНДОМ

Улучшенный класс
300px
Авангард
Фракция

Галактическая Республика

Базовый класс

Десантник

Роль

Tank, Damage

Доспех

Heavy

Оружие

Blaster Rifle

Базовое умение

Aim, Endurance

Gear 1

Авангард — улучшенный класс для класса Десантник.

Кодекс: Авангард

Неостановимые и совершенно бесстрашные, авангарды идут в бой одетыми в улучшенных тяжелых доспехах. Они являются лучшими республиканскими военными на линии обороны, не обращая внимания на риск идут на линию огня, чтобы оттянуть на себя огонь от союзников и невинных. Хотя их основная роль — опасные действия, некоторые специалисты обладают небывалой живучестью благодаря умелой оборонительной тактике и технологиям. Все авангарды умеют использовать личный генератор щита и могут изучить ветви навыков: Тактика, специализацию по использованию взрывчатки и оружия, способного пробить доспехи; Специалист по щитам, навыки защиты и ношения улучшенной брони, нацеленные на поглощение урона и защите союзников; Специалист по атаке, специализацию по использованию скачков мощности и атаки энергоклинками для нанесения урона на ближних дистанциях и предотвращения побега врага.

Специализация:

  • Бластерная винтовка
  • Энергощиты и защита
  • Танк
  • Ближний бой (DPS)

Древа навыков

Два древа навыков, Тактика и Специалист по щитам, авангарда являются собственными, третья — Специалист по атаке, общая с коммандо.

Тактика (Tactics)

Основная статья: Тактика

Авангард обучается техникам ведения боя с ближних позиций.

Специалист по щитам (Shield Specialist)

Основная статья: Специалист по щитам

Усиление генераторов щита авангарда, позволяющее поглощать урон и защищать союзников.

Специалист по атаке (Assault Specialist)

Основная статья: Специалист по атаке

Умение использовать гранаты и взрывчатку в дополнение к винтовкам и тяжелым пушкам.

Способности

Below is a list of the abilites that a Vanguard can learn. Please note that the Vanguard is still a Trooper as well, so remember to see what other abilites they will learn from their Trooper ability list.

Name Level Learned Cast Time Cooldown Ammo Range Description
Armor Proficiency: Power Generator 10 Passive Passive None Self Able to equip a power generator in your off-hand.
Armor Proficiency: Shield Generator 10 Passive Passive None Self Able to equip a personal shield generator in your off-hand.
Ion Pulse 10 Instant None 2 10m Fires an ion pulse at the target, dealing Y elemental damage.
Ion Cell 14 1.5s None None Self Loads your rifle with an ion powercell, giving ranged attacks a 15% chance to deal 253 additional energy damage. Increases armor by 60%, decreases all damage taken by 5% and increases shield chance by 15%. While Ion Cell is active, threat generated is increased by 50%. Only one cell can be active at a time. Ion Jolts can only occur once every 1.5 seconds.
Guard 14 Instant None None 30m While active, the guarded player takes 5% less damage and generates 25% less threat. In addition, so long as you remain within 15 meters of the guarded player, 50% of all incoming damage from enemy players is transferred back to you. Requires Ion Cell.
Neural Jolt 16 Instant 15s None 30m Shocks the target at long range, taunting it to attack. Player targets deal 30% less damage when attacking anyone other than you. Effect lasts 6 seconds.
Riot Strike 18 Instant 8s None 4m Interrupts the target's current action and prevents that ability from being used for the next 4 seconds.
High Energy Cell 20 1.5s None None Self
Loads your rifle with a high-energy powercell. While active, all internal and elemental damage dealt is increased by 5%. Only one cell can be active at a time.
Harpoon 22 Instant 45s None 30m Fires a harpoon line that pulls the target to your location and generates a high amount of threat. Cannot be used on targets in cover.
Explosive Surge 24 Instant None 3 Self + 5m Emits an explosive surge, dealing Y elemental damage to up to 5 enemies within 5 meters.
Sonic Round 30 Instant 45s None 30m Fires a sonic round that taunts your target and all nearby enemies, forcing them to attack for 6 seconds. Enemy players have their damage reduced for 6 seconds unless they attack you.
Neural Surge 46 Instant 45s 1 Self + 8m Stuns up to 5 enemies within 8 meters for 2.5 seconds.
Battle Focus 50 Instant 2m None Self Increases ranged and tech critical hit chance by 25% for 15 seconds.