ФЭНДОМ

Улучшенный класс
300px
Стрелок
Фракция

Галактическая Республика

Базовый класс

Контрабандист

Роль

Damage

Доспех

Medium

Оружие

2 Blaster Pistols

Базовое умение

Cunning

Gear 1

Стрелок — один из вариантов улучшения класса Контрабандист.

Кодекс: Стрелок

Мастера каверзной стрельбы, бросающиеся в укрытие и способные получить любое преимущество стрелки, с их парой бластеров, составляют отличную команду. Они всегда находят решение любого разногласия и знают уязвимые точки врага как свой корабль. Все стрелки умеют стрелять из двух бластеров, словно это одно оружие, специализируется на бое с дальних позиций и не дающие врагу приблизиться. Они могут изучить ветвь Подрывник, позволяющую использовать гранаты и подрывные технологии, наносящие урон даже сквозь доспехи и поджигающие врага; Меткий стрелок, чтобы стрелять из укрытия, поражая точно и эффективно; Нечестный бой, со своими трюками и уловками, травмирующими и заставляющими врага истекать кровью.

Специализация:

  • Пара пистолетов
  • Быстрый стрелок
  • Дальний бой (DPS)
  • Укрытие

Одним из специфических улучшений является Веерный огонь (Sweeping Gunfire), ведущийся разбросом по-прямой и наносящий урон противникам в зоне поражения.

Древа навыков

Подрывник (Saboteur)

Основная статья: Подрывник

Использование взрывчатки и улучшенных технологий для выдерживания продолжительных атак.

Меткий стрелок (Sharpshooter)

Основная статья: Меткий стрелок

Специализация по нанесению точных и наносящих высокий урон атаках из укрытия.

Нечестный бой (Dirty Fighting)

Основная статья: Нечестный бой

Тактика использования грязных трюков и уловок с целью травмировать или заставить истекать кровью противника.

Галерея

Способности

  × Время Перезарядка Затраты эн. Радиус Описание
Crack Shot 10
Increases the range of Quick Shot, Flash Grenade, Distraction, Hemorrhaging Blast and Wounding Shots to 30 meters, and additionally increases the range of all blaster attacks by 5 meters.
Dual Wield 10
Allows you to wield two one-handed weapons.
Hold Position 10
While in cover, ranged defense is increased by 20% and you are immune to interrupts and ability activation pushback.
Aimed Shot 10 2,5 сек 15 сек 15 30 м
Fires a well-aimed shot that deals X weapon damage. Can only be used from cover. Fires both blasters if dual wielding.
Smuggler's Luck 10 10 мин
Increases the critical hit chance of your next Charged Burst by 100%.
Leg Shot 12 15 сек 12 30 м
Fires a shot that deals X weapon damage and immobilizes the target for 5 seconds. Damage dealt after 2 seconds ends the effect prematurely. Fires both blasters if dual wielding.
Pulse Detonator 16 30 сек
Detonates an emergency charge that knocks all nearby targets back several meters and immobilizes them for 5 seconds. Damage dealt after 2 seconds ends the effect prematurely. Only usable in cover.
Quickdraw 18 12 сек 15 30 м
Fires off a round of lightning-quick shots that deals X weapon damage. Only usable on targets at or below 30% max health. Fires both blasters if dual wielding.
Hunker Down 20 1 мин
Hunkers down, becoming immune to all controlling effects. Only usable in cover. Ends prematurely if cover is exited. Lasts 20 seconds.
Sweeping Gunfire 22 4 сек 35 30 м
Sprays a wave of bolts over the target area, dealing X weapon damage over the duration to up to 3 targets within 5 meters. Requires dual blasters.
Flourish Shot 28 4,5 сек 10 30 м
Fires a high-impact shot that deals X weapon damage and reduces the target's armor by 20% for 45 seconds. Additionally inflicts trauma for 9 seconds, reducing all healing the target receives by 20%. Fires both blasters if dual wielding.
Speed Shot 36 3 сек 15 сек 20 30 м
Unloads both blasters at a high rate of fire, dealing X weapon damage over the duration. Requires dual blasters. Must be in cover to use.
Scrambling Field 42 3 мин 10 м
Deploys an acquired scrambling field that disrupts the energy signatures of conventional weapons. The field spans 10 meters around you, reducing the damage taken by all allies that remain inside by 20%. Lasts 15 seconds. Can only be used from cover, and exiting cover ends the effect.
Illegal Mods 50 2 мин
Increases ranged and tech accuracy by 30% and armor penetration by 15% for 10 seconds.